Vés al contingut

COMUNICAT: PROU FEMINICIDIS! PREVENCIÓ, SENSIBILITZACIÓ I ORGANITZACIÓ FEMINISTA!

Publicat el 02/01/2023

Un nou desembre negre de feminicidis. Els dies de vacances i festes senyalades com les nadalenques i el cap d’any, resulten mortíferes, doncs es produeix un augment dels assassinats a les dones per part dels homes.

Els assassinats de les 13 germanes d’aquest desembre han desencadenat l’alarma governamental, social i feminista.

Benvinguda aquesta consciència de les agressions masclistes que formen part del moll de l’os del patriarcat de la nostra societat, del sistema de jerarquia econòmica i de poder, d’una moral hipòcrita i uns valors que sotmeten a les dones.

Cada 4 dies és assassinada una dona per part d’un home. Cada dia hi ha dones maltractades, agredides i violades. No és cap casualitat, no és cap excepció, no és cap accident ni succés, és la normalitat de la misogínia imperant. No és un fenomen individual, és un fet profund de poder social estructural.

Aquestes 13 dones assassinades, les centenes de violades, són la punta de l’iceberg de l’infern a que els homes agressors, i una extensa trama de complicitats individuals, social i institucionals, condemnen a les dones.
La Plataforma Unitària contra les violències de gènere crida a estar alerta i a generar l’alarma tots els dies de l’any, a cada assassinat i a cada violació. Cridem a les feministes i a totes les dones, també als homes que rebutgen les violències masclistes, a posar-se dempeus en la defensa de les dones i de la denuncia de les agressions i els agressors.

Volem que la prevenció i reparació de les dones en situació de violència masclista sigui l’eix troncal de la sensibilització cívica i de les polítiques i recursos públics. Volem que en els pressupostos de la Generalitat i dels Ajuntaments, en els convenis a les empreses, s’implementin els recursos mínims suficients per a la prevenció i reparació esmentada; formació, cures i serveis públics d’atenció a les dones. Volem que el Pacto de Estado contra la violència de gènere sigui útil a les dones; cal fomentar i enfortir la xarxa de col·lectius i entitats feministes. Volem erradicar la cultura de la violació. Volem que s’escolti a les dones en totes les situacions en que són colpides. Volem que cada estament o professió de dones faci el seu propi MeToo.

Alcem la veu contra les violències masclistes. Que l’alarma que els mitjans de comunicació dediquen a aquest desembre negre, s’estengui a la quotidiana realitat de totes les agressions contra les dones durant tot l’any.
Animem a les dones, els col·lectius feministes i a les entitats, a donar vida i omplir de contingut, per aconseguir el màxim ressò, a participar a la concentració d’homenatge a les dones assassinades del 3r dilluns de cada mes, a 19h, a la Plaça Sant Jaume de Barcelona. Animem a participar a totes les concentracions que es fan regularment al territori. Animem a les feministes a liderar noves concentracions i actes regulars a totes les vegueries, comarques i poblacions. Convertim aquestes mobilitzacions en una crida per la transformació de la situació i organització de les dones vers una societat lliure de les violències masclistes.

31 de desembre de 2022

COMUNICAT COMPLET : PROU FEMINICIDIS : SENSIBILITZACIÓ, PREVENCIÓ I ORGANITZACIÓ FEMINISTA
Arxius adjunts
Adjunt Size