Antifeminisme: què és, com identificar-lo i què podem fer les joves organitzades
La joventut està virant cap a la dreta i cap a un discurs negacionista de la violència masclista i contra el feminisme? Obrim les xarxes socials i tot el que ens surt són incels? I què són els incels realment? Som una generació perduda?
L’antifeminisme està en boca de molta gent: s’afirma que les joves cada cop tendim a posicions més reaccionàries i que hi ha un rebuig creixent cap al feminisme. Venim d’uns anys de forta mobilització feminista, una onada que ha impregnat el discurs i la consciència de la població; ara bé, en els darrers temps partits i grups d’extrema dreta han augmentat la seva presència tant a les institucions com al carrer, així com hi ha hagut un creixement dels discursos reaccionaris a diversos espais. Les xarxes socials han estat el principal espai de difusió d’aquestes idees i les joves som qui més consum fem d’aquestes.
En aquesta formació començarem analitzant el context actual amb l’objectiu d’entendre com s’està donant aquest auge reaccionari en relació amb el desenvolupament del moviment feminista i la situació del jovent en l’actualitat. Tot seguit, posarem cara i ulls al terme antifeminisme i als elements, conceptes i dinàmiques que es desenvolupen entorn d’aquest. Finalment, oferirem algunes propostes per donar resposta als discursos d’odi i per seguir estenent pràctiques i vides feministes.
Quan i on?
Dimarts 4 de març de 2025 de 18:30 a 20:30h a l'Espai Jove les Basses.
Continguts de la formació
- Anàlisi del context actual
- Elements principals de l’auge reaccionari
- Tendències del feminisme
- La situació juvenil
- Paper de l’antifeminisme: què és i com s’expressa?
- Propostes per donar resposta
Inscripcions : AQUÍ
Cal inscriure’s prèviament a través del formulari ( AQUÍ )
Les inscripcions es tancaran 2 dies abans de la formació o quan s’omplin les places disponibles i es prioritzaran les persones membres d’associacions i col·lectius de joves de Barcelona.
Recursos d’interès sobre la temàtica
- Recursos sobre feminismes per a homes (CRAJ)
- Protocol d’abordatge de les violències masclistes a les entitats (CRAJ)
- Cap lloc per l'odi: Guia pràctica per l'associacionisme educatiu (Escola Guillem Agulló - Òmnium Cultural)
- El masclisme, premiat a les xarxes: quins factors l’alimenten i com combatre-ho? (La Directa)
- Una masculinitat en crisi: què hem de fer amb l’antifeminisme? (Vilaweb)
- Violència masclista, joves i influències: alguns factors que poden condicionar-nos (Catarsi Magazin)
- Antifeminisme i joves: una reacció del patriarcat davant l’avenç del moviment? (Social)
Si teniu dubtes o voleu més informació, poseu-vos en contacte amb nosaltres escrivint a info@crajbcn.cat, trucant al 93 265 52 17 o per Telegram o WhatsApp. A més, us animem a consultar la resta de formacions sobre temàtiques associatives que oferim!